tisdag 28 maj 2013

Kämpar...


Efter att lilla Agnes fötts stilla, gav dom mig dropp o klädde i ordning mig o koncentrerade sig enbart på mig o inte Agnes... Sedan sa barnmorskan till mig att de hela troligtvis berodde på Tyst moderkaksavlossning (tyst kalla dom de eftersom jag inte blödde något)
men barnmorskan ville inte fastställa detta utan de va vad hon trodde o de såg ut som..

Sedan togs massa prover på mig o Agnes som skickades iväg..

När jag fått lagt mig i sängen kom min barnmorska med Agnes till oss.. Vilken otroligt jobbig händelse, att sitta där med sin döda dotter..
dessutom en dotter!!! Vi trodde hela tiden att de va en son vi väntade..
Min sambo ville så gärna ha en dotter o de va precis de vi fick!! Den finaste av dom alla <3

Dom lämnade Agnes inne hos oss hela den natten... för att vi skulle få minnas henne o även bearbeta de som hänt...
Dagen efter dem 8mars kom barnmorskan in o sa att vi fick ha Agnes hos oss precis så länge som vi ville..
Både jag o K ville hem, hem till oss för oss själva..
Så kl 14.00 sa vi vårt sista farväl till vår underbara dotter Agnes <3

När vi lämnade sjukhuset åkte vi direkt till kyrkan för o träffa prästen o lämna lite uppgifter om hur vi ville göra med henne...

Vi valde att senare ha en minnesstund för henne där prästen sjöng
bara jag K hans mor o far o min mor närvarade...

Agnes hade fått en Rosa tunnika vita byxor o en rosa fin mössa som hon hade på sig..
I kistan fick hon en nalle av mamma, o en nalle av oss som har legat här hemma o väntat på henne..
Stora vita rosor fick följa med henne med.. <3

Vi valde att hon skulle krimeras o sedan hamna i minneslunden här hemma i Ramsele så vi kan hälsa på henne när vi vill.


Det går inte en dag utan att vi pratar om henne, saknar henne..

Agnes du va så älskad från första stund <3 <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar